Algemeen

Hoe word ik klant bij Pluripharm Direct?

U kunt u aanmelden via ons online aanmeld-aanvraagformulier. In geval van een urgente of terminale situatie vragen wij u contact op te nemen met ons team via 0800-5044 zodat u zo spoedig mogelijk geholpen kan worden.

Hoe gaat Pluripharm Direct om met privacy gevoelige gegevens?

De kwaliteit van zorg zoals u die ervaart is voor Pluripharm Direct essentieel. Uw privacy is voor ons een belangrijk onderdeel van de zorgverlening, daarom gaan wij zo zorgvuldig mogelijk met uw persoonlijke gegevens om. Persoonsgegevens zijn voor u altijd inzichtelijk en worden enkel indien noodzakelijk gedeeld met andere zorgprofessionals zoals uw apotheek, uw voorschrijver of uw zorgverzekeraar.

Waar kan ik mijn klacht melden?

U kunt uw opmerking of klacht sturen via ons contact formulier. Ook kunt u uw opmerking of klacht sturen naar info@pluripharm-direct.nl. Onze afdeling Kwaliteit neemt indien gewenst zo spoedig mogelijk, maar binnen 2 werkdagen contact met u op.

Bestellingen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Pluripharm Direct benadert haar patiënten pro actief voor een nieuwe bestelling zodat u op tijd een nieuwe bestelling ontvangt. Mocht er echter iets wijzigen in uw situatie of gebruik, dan kunt u de wijziging of bestelling op drie manieren doorgeven. Uw hulpmiddelen kunt u bestellen via ons contactformulier of per e-mail naar info@pluripharm-direct.nl In geval van een urgente of terminale situatie vragen wij u contact op te nemen met ons team via 0800 - 5044.

Wat kan ik bestellen?

Bij Pluripharm Direct kunt u terecht voor uw medische hulpmiddelen:
⟫ Diabeteszorg;
⟫ Incontinentiezorg;
⟫ Stomazorg;
⟫ Wondzorg;
⟫ Medische voeding

Kan ik bepalen hoe ik mijn bestelling ontvang?

Pluripharm Direct benadert haar patiënten pro actief voor een nieuwe bestelling zodat u op tijd een nieuwe bestelling ontvangt. U kunt tijdens het doornemen van een nieuwe bestelling aangeven waar en wanneer u uw bestelling wenst te ontvangen.

Hoe kan ik met spoed hulpmiddelen bestellen?

Om u zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn kunt u ons customer support team telefonisch bereiken op 0800 - 5044 voor een spoed bestelling. Samen met u wordt gekeken op welke wijze u zo spoedig mogelijk uw hulpmiddelen kan ontvangen.

Hoe kan ik een wijziging doorgeven?

Een wijziging in uw situatie of productgebruik kan meerdere oorzaken hebben. Graag kijken wij met u of de huidige hulpmiddelen doelmatig en adequaat zijn in uw dagelijks leven. Neemt u daarom altijd contact op met ons customer support team, zodat zij met u kunnen kijken wat het beste past in uw situatie.

Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

Uw bestelling wordt op discrete wijze geleverd. Dit betekent dat op de buitenkant van de levering niet zichtbaar is wat er in de doos zit. Tevens levert Pluripharm Direct uw bestelling niet bij buren of andere omwonenden indien u niet op het afleveradres aanwezig bent.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Pluripharm Direct werkt samen met verschillende apotheken in heel Nederland. Afhankelijk van de samenwerking met uw apotheek is het mogelijk dat u uw hulpmiddelen via de apotheek of bij u thuis bezorgd krijgt. Wanneer er contact is over een nieuwe levering, geeft u dan gerust aan wat voor u wenselijk is.

Betaal ik verzendkosten?

Er is geen sprake van verzendkosten als u uw medische hulpmiddelen bij u thuis laat bezorgen.

Wat als ik niet thuis ben of ik kan mijn levering niet ophalen bij de apotheek?

De dag van bestelling wordt zo veel mogelijk met u afgestemd. Indien u niet thuis bent op het moment dat de koerier uw bestelling komt brengen, wordt het op een later moment nogmaals bij u aangeboden. De bestelling wordt niet bij buren of andere omwonenden afgeleverd indien u niet aanwezig bent op het afleveradres. Wordt uw bestelling via uw apotheek geleverd? Stem dan met uw apotheek af of zij via de thuisbezorgservice de bestelling bij u aan huis kunnen leveren.

Kan ik mijn bestelling ook in het buitenland ontvangen?

Pluripharm Direct kan uw medische hulpmiddelen leveren tot 50 km buiten de landsgrenzen van Nederland.

Hoe stuur ik een bestelling terug?

Wilt u een bestelling retourneren? Neemt u dan contact op met ons customer support via 0800 - 5044. Zij zullen met u doornemen wat de reden voor de retourzending is en hoe u deze het beste kan terug sturen. Een retourzending kan enkel plaats vinden indien de hulpmiddelen nog ongeopend zijn. Geopende verpakkingen kunnen helaas niet terug genomen worden. Het antwoordnummer van Pluripharm Direct is: Antwoordnummer 276 1800VB Alkmaar.

Vergoedingen

Welke hulpmiddelen worden vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Uw medische hulpmiddelen voor incontinentie-, diabetes-, stoma en wondzorg of medische voeding vallen onder uw basisverzekering en worden op basis van de eisen van de zorgverzekeraar vergoed. Deze hulpmiddelen worden wel verrekend met uw eigen risico, zolang dit bedrag nog niet volledig betaald is. Wij adviseren u dan ook goed uw polisvoorwaarden door te nemen.

Hoe verloopt de declaratie van mijn hulpmiddelen met mijn zorgverzekeraar?

Pluripharm Direct declareert uw medische hulpmiddelen direct bij uw zorgverzekeraar. Indien er sprake is van verrekening met uw eigen risico zal uw zorgverzekeraar dit zelf bij u in rekening brengen. Eventuele vragen over de betaling van uw eigen risico kunt u dan ook stellen bij uw zorgverzekeraar.

Worden mijn hulpmiddelen gedeclareerd door mijn apotheek als ik het daar ophaal?

Als uw apotheek voor uw hulpmiddelen samenwerkt met Pluripharm Direct, dan worden uw hulpmiddelen door Pluripharm Direct gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar.

Waarom heb ik een voorschrift nodig?

Aan de hand van een voorschrift kan Pluripharm Direct samen met u kijken of uw zorgvraag binnen de eisen van de zorgverzekeraar valt en voor vergoeding in aanmerking komt. Mogelijk kunnen onnodige facturen voor uw hulpmiddelen op deze wijze voorkomen worden en kan de declaratie direct met uw zorgverzekeraar afgehandeld worden.

Wat als een hulpmiddel niet binnen de vergoeding valt?

Veel hulpmiddelen die volgens de eisen van de zorgverzekeraar niet binnen de vergoeding vallen kunt u zelf kopen bij uw apotheek of de betere drogisterijen. Ons customer support team kan u hierin te allen tijde adviseren.

Wat moet ik doen als ik meer hulpmiddelen nodig heb?

In uw polisvoorwaarden heeft uw zorgverzekeraar beschreven wat er maximaal verstrekt mag worden binnen een bepaalde periode. Heeft u extra hulpmiddelen nodig, dan bespreekt ons customer support team graag met u wat Pluripharm Direct hierin kan betekenen en of meerverbruik door uw zorgverzekeraar vergoed kan worden.

Contact

Hoe kan ik een vraag stellen?

U kunt Pluripharm Direct op verschillende manieren bereiken.

Telefonisch: Ons customer support team staat voor u klaar en is te bereiken op 0800 - 5044.

Contactformulier: Via ons contactformulier kunt u uw vraag stellen en indien gewenst neemt ons customer support team contact met u op.

E-mail: U kunt uw vraag ook stellen per e-mail naar pluripharm-direct@ezorg.nl.

Hoe kan ik als zorgprofessional overleggen met een zorgprofessional bij Pluripharm Direct?

Als zorgprofessional kunt u contact op nemen met ons customer support team via 0800 - 5044. Keuze 4 is de keuze voor de apotheek en andere zorgprofessionals.

Pluripharm Direct

Baarnsche Dijk 4H
3741LR Baarn

Tel: 0800 - 5044
Fax: 072-7990032
E-mail: pluripharm-direct@ezorg.nl

Openingstijden

Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Zondag

 

8.00 - 18.00uur
8.00 - 18.00uur
8.00 - 18.00uur
8.00 - 18.00uur
8.00 - 18.00uur
gesloten
gesloten

Patiëntwaardering

8,6

Volg ons op Facebook

Spoedsituatie buiten openingstijden?
Bel 0800 - 5044 voor verdere instructies.